Reparatieverzoek indienen

Wilt u een reparatieverzoek indienen? Lees hier meer.

Direct een reparatieverzoek indienen>

Vraag en antwoord

  • Neem contact op met de storingsdienst. Het nummer vindt u op een sticker op uw cv-installatie of geiser.

    Geen sticker aanwezig?

    Neem dan contact met ons op.

  • Neem contact op met onze monteur in uw regio.

    Alle plaatsen (behalve Amstelveen, Nes aan de Amstel en Uithoorn):
    SDR/Unica, telefoon: (020) 4 082 701.

    U kunt ook zelf een monteur inplannen. Ga naar www.storingplannen.nl en vul uw postcode en huisnummer in. U kiest daarna zelf een dag en tijdstip voor het bezoek van een monteur.

    Amstelveen of Nes aan de Amstel:
    Zelhorst, telefoon: (020) 6 452 485

    Uithoorn:
    De Beij, telefoon: 0297 561 386


     

    Let op: zijn er in uw gebouw ook koopwoningen?

    Neem dan contact met ons op.
     

    Wie betaalt de kosten?

    Wanneer de verlichting of elektra buiten uw schuld is stukgegaan, betalen wij de kosten.

  • Soms gebeurt het dat het rioolstelsel tijdens of na hevige regen al het water niet aankan. In dat geval is het niet direct nodig om een overstroming van een rioolput bij ons of bij een van de rioolonstoppingsfirma's hieronder te melden. In alle overige gevallen neemt u contact op met onze leverancier in uw regio:

    Amsterdam Oost, Noord of gemeente ten noorden van Amsterdam
    Firma AORC:  (020) 6 311 331
     
    Amsterdam Centrum, West of Zuid
    Firma RRS: (020) 3 144 444
     
    Amsterdam Zuidoost, Aalsmeer, De Kwakel, Duivendrecht, Kudelstaart of Ouderkerk a/d Amstel
    Firma Elkro: (0252) 62 00 42
     
    Amstelveen of Nes aan de Amstel
    Firma Van der Velden Rioleringsbeheer: (020) 6 329 329
     
    Uithoorn
    Firma Blom: (0297) 53 45 37

    Let op: zijn er in uw gebouw ook koopwoningen?

    Neem contact met ons op.

    Wie betaalt de kosten?

    Wanneer u deelneemt aan het Rioolontstoppingsfonds betaalt het fonds in de meeste gevallen de ontstopping. Is de verstopping veroorzaakt door onjuist gebruik van de afvoer, of doordat u de sifon (zwanenhals) of de afvoer niet goed heeft schoongehouden? Dan moet u zelf betalen.
     
    Voorkom onnodige kosten en houd zelf uw sifon en afvoer schoon. De Digitale Vakman helpt u hierbij.

    Neem ik deel aan het Rioolfonds?

    Waarschijnlijk wel want bijna al onze huurders doen dat. Kijk daarvoor in uw huurcontract.

    Ik ben nog geen deelnemer van het Rioolfonds. Hoe kan ik mij opgeven?

    Via MijnEigenHaard (Serviceabonnement afsluiten). Let op: heeft u op dit moment een verstopte riolering? Dan moet u die eerst (laten) ontstoppen voordat u kunt deelnemen.

  • Ik ben verzekerd via Eigen Haard

    Neem rechtstreeks contact op met DQ Glasservice: (020) 6 650 205 (ook buiten kantooruren).
     

    Let op: zijn er in uw gebouw ook koopwoningen?

    Neem dan contact met ons op. De kosten betaalt de verzekering.
     

    Ik ben niet verzekerd via Eigen Haard

    Neem contact op met een glasherstelbedrijf. De kosten betaalt u zelf.

  • Huurt u bij Eigen Haard en woont u niet in een VvE? Bel dan met onze Dakteamlijn: (088) 5 471 001.

    Woont u wel in een VvE? Neem dan contact met ons op via: (020) 6 801 801.

    Beide telefoonnummers zijn ook buiten kantooruren te bereiken.


    Wie betaalt de kosten?

    Wij betalen het herstel van de daklekkage. Uw inboedelverzekering betaalt de schade aan uw spullen.

  • Is er lekkage of een gesprongen waterleiding? Neem direct contact met ons op via: (020) 6 801 801 (ook buiten kantooruren).

    Wie betaalt de kosten?

    Controleer hier wie waarvoor verantwoordelijk is.

    Houd er rekening mee dat uw eigen inboedelverzekering u kan helpen met de uitbetaling van schade aan uw spullen. 

  • Heeft u graffiti gezien op uw woning of woongebouw? Bel dan naar Graffiti-Ex: (030) 6 663 473 of mail naar: eigenhaard@graffiti-ex.nl
     

    Let op: zijn er in uw gebouw ook koopwoningen?

    Neem dan contact op met ons.

  • Reparatieverzoek indienen

    U kunt uw reparatieverzoek direct op onze website indienen. 

    Hoe lang duurt het voor het gerepareerd is?

    Uiterlijk 2 weken, meestal korter. Soms duurt het langer, bijvoorbeeld omdat we de oorzaak van het mankement moeten achterhalen of als we materialen moeten bestellen.

    Wie betaalt de kosten?

    Dat hangt van de reparatie af. Groot onderhoud doen wij voor u. In dat geval betalen wij de kosten.

    Op de pagina Wie doet wat? staat precies welke reparaties u zelf moet (laten) uitvoeren en welke wij voor u doen.

    Welke reparaties doe ik zelf?

    Klein dagelijks onderhoud doet u zelf. Bijvoorbeeld:

    • Het repareren van het slot van een binnendeur of kast
    • Het vervangen van een kraanleertje
    • Het schilderen en witten van het interieur

    Voor een deel van deze reparaties kunt een onderhoudsabonnement afsluiten. Dan voeren wij de reparatie voor u uit en betalen wij de kosten.
     

  • Heeft u houten deuren en kozijnen dan kunt u uw reparatieverzoek via deze website bij ons melden.

    Heeft u deuren en kozijnen van kunststof, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de firma SKK (tel. 085-303 84 32)

  • In de winter is de kans dat een waterleiding bevriest groter. Dat kunt u voorkomen, met onderstaande tips:

    •  Om de leidingen waar u bij kunt, kunt u om de leidingen heen isolatiemateriaal of een oude deken doen. 
    •  Leeg de waterleidingen en draai de kranen dicht op koude plekken voordat het vriest. Zoals de kraan in de tuin.
    •  Maak kieren en naden bij de waterleiding dicht om de warmte binnen te houden. Vooral in ruimtes waar de warmtemeter en   de hoofdkraan zitten.
    •  Vriest het? Zet dan de verwarming op minimaal 14 graden en draai alle radiatoren voor een deel open.
    •  Bij de bouwmarkt kunt u elektrische verwarmingslinten kopen. Hiermee verwarmt u de leidingen en daardoor bevriezen ze niet.

Hulp nodig?

We helpen je graag verder

Chat met ons