Reparatie aanvragen

sociale huur

Is er iets stuk in de woning? Klik op de groene knop om een reparatie aan te vragen.

Hoe vraag je een reparatie aan?

Onderhoudsabonnement

Klein onderhoud, zoals het witten van muren, doe je zelf. Voor andere reparaties kun je een onderhoudsabonnement afsluiten. Je hoeft niets te betalen voor reparaties binnen dit abonnement..

onderhoudsabonnement

Vraag en antwoord

  • Bij verstopping in huis neem je contact op met onze leverancier in jouw buurt:

    Amsterdam Centrum, West, Nieuw-West, Oost, Noord of gemeente ten noorden van Amsterdam
    Firma AORC:  (020) 6 311 331
     
    Amsterdam Zuidoost, Aalsmeer, De Kwakel, Duivendrecht, Kudelstaart of Ouderkerk a/d Amstel
    Firma Elkro: (0252) 62 00 42
     
    Amsterdam Zuid, Amstelveen, Hoofddorp of Nes aan de Amstel
    Firma Van der Velden Rioleringsbeheer: (020) 6 329 329
     
    Uithoorn
    Firma Blom: (0297) 53 45 37

    Let op: zijn er in het gebouw ook koopwoningen?

    Neem contact met ons op.

    Wie betaalt de kosten?

    Wanneer je deelneemt aan het Rioolontstoppingsfonds betaalt het fonds in de meeste gevallen de ontstopping. Is de verstopping veroorzaakt door onjuist gebruik van de afvoer, of doordat je de sifon (zwanenhals) of de afvoer niet goed hebt schoongehouden? Dan moet je zelf betalen.

    Neem ik deel aan het Rioolfonds?

    Waarschijnlijk wel want bijna al onze huurders doen dat. Kijk daarvoor in jouw huurcontract.

    Ik ben nog geen deelnemer van het Rioolfonds. Hoe kan ik mij opgeven?

    Via MijnEigenHaard (Serviceabonnement afsluiten). Let op: heb je op dit moment een verstopte riolering? Dan moet je die eerst (laten) ontstoppen voordat je kunt deelnemen.

    • Gooi geen etensresten in de gootsteen. Extra tip! Gebruik een zeefje in de gootsteen om etensresten op te vangen tijdens de afwas.
    • Gebruik soda en kokend water om de afvoer door te spoelen. Hierdoor verdwijnen zeep en-vetresten.
    • Maak de afvoer regelmatig schoon. Onze digitale vakman legt uit hoe je dit doet.
    • Gooi geen (frituur)olie in de afvoer. Zo voorkom je opgehoopt vet. Verzamel de olie in een fles en lever het in bij een recyclepunt in jouw buurt. Is er geen recyclepunt? Gooi het dan in de restafval container.
    • Spoel geen damesverband of vochtige doekjes door het toilet maar gooi het in de prullenbak
  • Neem contact op met de storingsdienst. Het nummer vind je op een sticker op de cv-installatie of geiser. Geen sticker aanwezig? Neem dan contact met ons op.

  • Zorgen dat er geen schimmel komt
    • Open overdag klepramen en ventilatieroosters zodat schone lucht in huis komt en vuile lucht weggaat. 
    • Open elke dag 10 minuten de ramen om je huis te luchten.
    • Zorg voor minder vocht in huis door buiten de was te hangen. Of open het raam in de kamer waar de was hangt. En kook met een deksel op de pan.
    • Zorg voor extra schone lucht door een raam te openen tijdens het koken of als je bezoek hebt.
     Schimmel verwijderen

    Je kunt schimmelplekken zelf verwijderen. Onze digitale vakman legt hier uit hoe je dit doet.

    Nog steeds last van schimmel?

    Dien een reparatieverzoek in.

  • Heb je houten deuren en kozijnen? Maak direct een reparatie afspraak met ons. Heb je kunststof deuren en kozijnen? Bel dan SKK via 085-303 84 32 en maak een afspraak. 

  • Reparatieverzoek indienen

    Je kunt jouw reparatieverzoek direct op onze website indienen. 

    Hoe lang duurt het voor het gerepareerd is?

    Uiterlijk 2 weken, meestal korter. Soms duurt het langer, bijvoorbeeld omdat we de oorzaak moeten achterhalen of als we materialen moeten bestellen.

    Wie betaalt de kosten?

    Dat hangt van de reparatie af. Groot onderhoud doen wij voor je. In dat geval betalen wij de kosten.

    Welke reparaties doe ik zelf?

    Klein dagelijks onderhoud doe je zelf. Bijvoorbeeld:

    • Het repareren van het slot van een binnendeur of kast
    • Het vervangen van een kraanleertje
    • Het schilderen en witten van het interieur

    Voor een deel van deze reparaties kun je een onderhoudsabonnement afsluiten. Dan voeren wij de reparatie voor je uit en betalen wij de kosten.

  • Ik ben verzekerd via Eigen Haard

    Je mag zelf contact opnemen met de firma Hermans Groep (Glasservice).

    Stuur een email naar info@hermans.com, met daarin:

    1 of meerdere foto’s van de schade als bijlage
    Jouw naam
    Telefoonnummer
    Adres en plaatsnaam
    Waar is de schade?
    (Indien van toepassing) verdieping
    Zet in de mail dat je huurder bent van Eigen Haard
     

     Als je echt niet kunt e-mailen, kun je Hermans bellen op telefoonnummer 020 49 78 608

    Je hoeft niks te betalen. 

    Ik ben niet verzekerd via Eigen Haard

    Neem contact op met een glasherstelbedrijf. De kosten betaal je zelf.

    Let op: zijn er in uw gebouw ook koopwoningen?

    Neem dan contact met ons op. De kosten betaalt de verzekering.

  • Ik woon in Amstelveen, Hoofddorp of Nes aan de Amstel

    Bel Zelhorst via 020 6 452 485 en maak een afspraak.

    Ik woon in Uithoorn

    Bel De Beij via 029 7 561 386 en maak een afspraak

    Ik woon ergens anders

    Maak een afspraak met SDR/Unica via www.storingplannen.nl of bel via 020 4 082 701.

    Let op: zijn er ook koopwoningen in de flat?

    Neem dan contact met ons op.

    Wie betaalt de reparatie

    Is het niet jouw schuld? Dan betalen wij de reparatie.

  • Huur je bij Eigen Haard en woon je niet in een VvE? Bel dan met onze Dakteamlijn: (088) 5 471 001.

    Woon je wel in een VvE? Neem dan contact met ons op via: (020) 6 801 801.

    Beide telefoonnummers zijn in geval van nood ook buiten kantooruren te bereiken.

    Wie betaalt de kosten?

    Wij betalen het herstel van de daklekkage. Je inboedelverzekering betaalt de schade aan jouw spullen.

  • Zit er graffiti op je woning, gebouw of bedrijfspand? Stuur een mail met het adres, een foto en een duidelijke omschrijving van de plek waar de graffiti zit naar meldingen@graffiti-ex.nl. Zet ook in de mail dat het gaat om een pand van Eigen Haard.
     

    Let op: zijn er in het gebouw ook koopwoningen?

    Neem dan contact op met ons.

  • Is er lekkage of een gesprongen waterleiding? Neem direct contact met ons op via: (020) 6 801 801 (ook buiten kantooruren).

    Houd er rekening mee dat je eigen inboedelverzekering je kan helpen met de uitbetaling van schade aan jouw spullen. 

    • Doe isolatiemateriaal of een oude deken om de leiding heen.
    • Leeg de waterleiding en draai de kraan dicht op koude plekken, voordat het vriest. Zoals de kraan in de tuin.
    • Maak kieren dicht bij de watermeter en hoofdkraan om warmte binnen te houden.
    • Vriest het? Zet de verwarming op minimaal 14 graden. Draai alle radiatoren een beetje open.
    • Gebruik verwarmingslinten om waterleidingen te verwarmen. Deze koop je bij de bouwmarkt.

Hulp nodig?

Geen probleem, we helpen je graag op weg.

Bellen

Op werkdagen van 09.00 tot 16.00

  Het is rustig Je kunt snel geholpen worden