Onderhoudsabonnement

sociale huur

Als u een onderhoudsabonnement heeft, voeren wij een aantal reparaties uit die u anders zelf moet (laten) doen. Een onderhoudsabonnement kost €6,68 per maand. U kunt deze aanvragen via de button 'Onderhoudsabonnement'.

Nulmeting

Als u zich heeft aangemeld voor een onderhoudsabonnement maakt een vakman een afspraak met u voor een nulmeting. Hij kijkt of uw huis geschikt is voor een abonnement. Dit bezoek kost €40,08. Is er tijdens de nulmeting iets stuk in huis? U kunt pas lid worden als u de reparatie zelf betaalt. Is er niks stuk in huis? Dan ondertekent u het formulier om een onderhoudsabonnement af te sluiten. Alleen de huurder of iemand die minimaal 18 jaar is mag dit doen. 

Vraag en antwoord

  • Als u een onderhoudsabonnement afsluit, zorgen wij voor een deel van het onderhoud dat huurders normaal gesproken zelf moeten doen. 

  • Daarvoor kunt u zich hier aanmelden.

    Voor het afsluiten van een onderhoudsabonnement (OA) voert een van onze vakmannen een nulmeting uit. Wij nemen contact met u op voor een afspraak. Let op: dit geldt niet voor nieuwe huurders die binnen 3 maanden na ingang van het huurcontract een OA willen afsluiten.

    De vakman beoordeelt of de staat van de woning goed genoeg is om een onderhoudsabonnement af te sluiten (instapmogelijkheid). Na de nulmeting ondertekent u direct het aanvraagformulier voor het OA. De huurder moet dan wel aanwezig zijn of er moet iemand aanwezig zijn die mag ondertekenen en die moet minimaal 18 jaar zijn.  

    Als er gebreken zijn in de woning, dan kunt u pas lid worden nadat die zijn verholpen. Dit houdt in dat de reparatiekosten voor uw rekening zijn.

  • U betaalt eenmalig € 40,08 en daarna € 6,68 per maand (prijspeil 2017).

  • Als u een onderhoudsabonnement afsluit, voeren wij een aantal repatatiewerkzaamheden voor u uit en hoeft u daar neit voor te betalen. 

    Op onze pagina 'wie doet wat?' kunt u zien welke reparaties dit zijn.

    Met een abonnement kunt u itevens edere 18 maanden een onderhoudsbeurt aanvragen. Eén van onze onderhoudsmedewerkers komt bij u langs en bekijkt de woning. Beginnende gebreken lossen wij meteen op.

  • Met een onderhoudsabonnement heeft u iedere 18 maanden recht op een onderhoudsbeurt. U mag daarvoor 1x per anderhalf jaar contact met ons opnemen. Eén van onze onderhoudsmedewerkers komt bij u langs en bekijkt de woning. Beginnende gebreken lossen we meteen op.

  • Als u binnen 3 maanden na het tekenen van het huurcontract een onderhoudsabonnement afsluit, betaalt u geen aansluitkosten van € 40,08. Ook hoeft onze vakman geen nulbeurt uit te voeren. U betaalt vervolgens per maand € 6,68 (prijspeil 2017).
     
    Als u later besluit een onderhoudsabonnement af te sluiten, betaalt u wel de eenmalige aansluitkosten en voeren we een nulbeurt uit.

    Hier kunt u een onderhoudsabonnement afsluiten, maar u kunt ons ook bellen, e-mailen of schrijven.

  • U kunt het onderhoudsabonnement schriftelijk of per e-mail opzeggen.

    Opzegtermijn:

    U gaat het onderhoudsabonnement aan voor minimaal een jaar. Na het eerste jaar kunt u het abonnement per maand opzeggen (opzegtermijn is 1 maand).

Neem contact op