jaarverslag 2022

Download het jaarverslag

Bestuurder Anke Huntjens:

'Sleutel voor betaalbaar wonen'

Voor veel van onze huurders was 2022 een moeilijk jaar. Inflaties en de hoge energieprijzen hakten er flink in. De wachttijden voor woonruimte waren extreem lang. Een dak boven je hoofd is geen vanzelfsprekendheid. Gelukkig spelen corporaties weer een belangrijke rol bij het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Wat dat betreft is 2022 is een kanteljaar.

Tijdlijn 2022

Een greep uit de belangrijkste momenten

Opleveringen Gouwpark/ woonzorgconcept, Zaandam

Stichting Leviaan huurt 15 woningen voor hun cliënten, die begeleid wonen nodig hebben binnen een beschermde woonvorm.

Januari 2022

Oplevering Kramatweg Amsterdam

Het is de ambitie van Eigen Haard, dat ouderen langer thuis blijven wonen. We leverden 42 levensloopbestendige seniorenwoningen op aan de Kramatweg in Amsterdam Oost.

Februari 2022

Energietoeslag van €1.300 voor minima via gemeenten

De energietoeslag, die minima konden aanvragen en werd uitbetaald via de gemeenten, is een tegemoetkoming voor de extra energiekosten van ongeveer €1.300,-.

April 2022

Oplevering gemengd jongerenproject Trackx, Hoofddorp

Het voormalige Vestiakantoor aan de Stationsweg in Hoofddorp werd getransformeerd in woongebouw TrackX met 32 appartementen voor een woongroep voor jongeren.

Juni 2022

Start verduurzaming VvE's Senso, Amsterdam Zuidoost

We zijn gestart met het verduurzamen van de twee grote VvE-complexen Senso 1 en Senso 2 in Holendrecht/Gaasperdam in Amsterdam Zuidoost, waarvan 700 woningen van Eigen Haard zijn.

September 2022

Besluit huurverlaging

Het besluit huurverlaging voor huurders met inkomen tot 120% van het zogenoemde minimum-inkomensijkpunt en die huren bij een woningcorporatie werd vervroegd van 2024 naar 2023.

September 2022

Oplevering parklaan Aalsmeer

Het leegstaande wijkbureau Seringenhorst aan de Parklaan in Aalsmeer werd omgebouwd tot negen sociale huurwoningen en verwelkomden we de eerste huurders.

Oktober 2022

Ondertekening intentieverklaring NH Bouwstroom

NH Bouwstroom staat voor een nieuwe manier van denken, uitvoeren en samenwerking. Eigen Haard tekende samen met 8 corporaties en 6 bouwpartners de intentieverklaring voor dit samenwerkingsverband.

November 2022

Bovenkuier Amsterdam Noord

De Bovenkruierflat in Amsterdam Noord sloot als eerste gebouw in Molenwijk aan op stadswarmte en is volledig van het gas af. De 70% draagvlak-eis van de bewoners werd behaald.

December 2022

Onze missie