Manager Renovatie en Groot Onderhoud

Amsterdam - 36 uur Solliciteer

Ben jij de koningin of koning van de renovaties, zit het ontwikkelen je in het bloed en heb jij een passie voor de stad Amsterdam? Dan willen we je graag een keer spreken. Wij zijn Eigen Haard, en met 56.000 woningen zijn we één van de grootste woningcorporaties van Nederland en dragen we met elkaar bij aan het woongeluk van mensen in Amsterdam en omstreken. Nu zijn wij op zoek naar een: 

 

Manager Renovatie en Groot Onderhoud

Amsterdam- 36 uur 

 

De opgave van de afdeling Renovatie en Groot Onderhoud  

Binnen Vastgoedbeheer werken we iedere dag samen aan de instandhouding en het verduurzamen van ons bezit: wij staan voor woningen van goede kwaliteit. Dat willen we bereiken met tevreden huurders en medewerkers. Dit willen we steeds een stapje beter doen. De uitdagingen zijn tegelijkertijd groot. We willen versnellen met verduurzamen, de wetgeving voor ons bestaande bezit scherpt aan en de bouwkosten stijgen in deze onzekere tijd tot ongekende hoogte. Om ons bedrijfsmodel duurzaam te houden is het van groot belang de optimale balans te vinden tussen kwaliteit en onze uitgaven. 

 

Binnen deze context speelt de afdeling Renovatie & Groot onderhoud een grote rol. Ieder jaar streven we zo’n 350-400 ingrijpende renovaties uit te voeren. We zijn trots dat we onze woningen tegen uitstekende kwaliteit opleveren. Gedreven door de grote opgave en de uitdaging van een duurzaam bedrijfsmodel, kijken we ook binnen Renovatie & Groot onderhoud naar een hogere differentiatie van de aanpak. We voeren uit wat echt nodig is en tegelijkertijd maken we scherpere keuzes welke woningverbetering echt noodzakelijk is en of we in bewoonde of onbewoonde staat kunnen renoveren. 

 

Recent hebben we 3 partners geselecteerd voor het vooroorlogs bezit in het centrum van Amsterdam, waar we een grote opgave zien voor ingrijpende renovaties met funderingsherstel. Door deze opgave te doen met een vaste groep partners verwachten we sneller te verbeteren en tot betere prestaties te komen. Hierin werken we samen met collega corporaties. 

Dit is wat je gaat doen:  

  • Jij geeft leiding aan de afdeling Renovatie & Groot Onderhoud die bestaat uit ontwikkelaars bestaande voorraad, projectmanagers, opzichters, een management assistent en een projectbedrijfskundige (in totaal 15 medewerkers), waarbij de projectmanagers de opzichters functioneel aansturen; 
  • Jij hebt aandacht voor teamontwikkeling en het creëren van een teamgevoel. Een prettig werkklimaat en een open cultuur staan hierbij voorop; 
  • Je bent verantwoordelijk voor de resultaten en de ontwikkeling van de afdeling en daarmee het renovatieproces; 
  • Je doet voorstellen op divisie- en corporatieniveau aan de directeur Vastgoedbeheer omtrent projecten en je bent verantwoordelijk voor de uitwerking en realisatie van de KPI’s en verbeterplannen voor het eigen bedrijfsonderdeel; 
  • Je bouwt en onderhoudt een relevant netwerk op het gebied van aannemers en adviseurs; 
  • Jij bent gericht op het continu verbeteren van de werkprocessen binnen jouw afdeling en met de andere betrokken afdelingen binnen Eigen Haard. Dit uit zich onder andere door het (vroegtijdig) signaleren van knelpunten en bijvoorbeeld dubbelingen in processen, het proactief uitwerken van verbetervoorstellen en het implementeren daarvan; 
  • Je bent je bewust van de ontwikkelingen op het gebied van digitalisering, automatisering en datagedreven werken en de mogelijkheden/ kansen die dit biedt voor het verbeteren van de dienstverlening van jouw afdeling; 
  • Je draagt zorg voor een kwalitatief en kwantitatief adequate bezetting waarmee de afdelingsdoelstellingen nu en in de toekomst kunnen worden behaald. 

 

Zo ziet onze ideale kandidaat eruit: 

  • Jij beschikt over wo werk- en denkniveau en een grote dosis (technische) kennis en ervaring op het gebied van renovatie;
  • Je kent de praktijk van de aannemerij, ketensamenwerking, advisering rond de bouw en hebt affiniteit met de volkshuisvesting; 
  • Je bent een verbinder, zowel tussen mensen als tussen afdelingen en externe partijen. Je bent in staat om krachtig naar buiten te treden als vertegenwoordiger van de organisatie op directieniveau en beschikt over bestuurlijke sensitiviteit;  
  • Je vertegenwoordigt de afdeling in het management team van de divisie Vastgoedbeheer en bent een aanvulling in dit team bestaande uit de directeur Vastgoedbeheer, 2 regiomanagers Dagelijks- en mutatieonderhoud, manager Planmatig Onderhoud inclusief verduurzaming en manager Bedrijfsbureau; 
  • Je bent in staat medewerkers het beste uit zichzelf te laten halen. Je geeft hen vertrouwen, neemt hun input serieus en investeert in zelf-oplossend vermogen (coaching), maar als het nodig is, durf je knopen door te hakken (overtuigingskracht); 
  • Je communiceert helder en schakelt makkelijk tussen de verschillende niveaus; 
  • Je hebt ervaring met bestuurlijke besluitvorming en risicomanagement en bent bekend met bewonersparticipatie; 
  • Met het oog op diversiteit binnen ons Management Team nodigen wij zeker ook vrouwen uit om te reageren op de vacature;
  • Overige sleutel eigenschappen: proactief, innovatief, vaardig onderhandelaar 

 

De voordelen van werken bij Eigen Haard: 

  • Een aantrekkelijk salaris (binnen schaal M van de cao Woondiensten: € 4.733,- tot € 7.173,- op basis van een 36-urige werkweek) 
  • Een vaste eindejaarsuitkering van 6%  
  • Een persoonlijk opleidingsbudget 
  • Sportfaciliteiten op kantoor 
  • Ruimte om jouw ideeën te verwezenlijken 
  • Je draagt bij aan woongeluk in de metropoolregio Amsterdam.  
  • We faciliteren het thuiswerken en de mogelijkheid tot 4*9 werken  
  • Eigen Haard beschikt over een mobiliteitsplan 

 

Drie dingen die je moet weten over Eigen Haard 

  1. Wij zijn een Amsterdamse organisatie, en zetten ons met hart en ziel in voor het woongeluk van iedereen in de stad en de wijde omgeving. 
  2. Wij willen graag beter worden in wat we doen, en we helpen jou dus ook om beter te worden in jouw werk. 
  3. Wij proberen ons zoveel mogelijk in te leven in onze klanten, zonder daarbij het belang van de organisatie uit het oog te verliezen. 

 

Klinkt dat goed? 

  • Solliciteer dan nu via onderstaande button. Dit kan nog tot 27 mei aanstaande
  • Je kunt je brief richten aan Frans van de Kerkhof, directeur Vastgoedbeheer.

 

Liever eerst nog wat meer informatie? 

  • Nog niet meteen solliciteren maar eerst wat meer informatie? Bel ons voor een kop koffie! Wij vertellen je graag meer over de functie en Eigen Haard. Neem dan contact op met Frans van de Kerkhof via 020 6801801/ 06 50843189; 
  • Of bel met Susan Saracino (06 51341183)  of Els ter Berg (06 22639381) van de afdeling HR/ Werving & Selectie of mail naar solliciteren@eigenhaard.nl als je vraag betrekking heeft op de sollicitatieprocedure. 

  

 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.