Geschillencommissie

Bent u het niet eens met onze beslissing? Lees hier meer.


Vraag en antwoord

  • Als er onenigheid is en het lukt niet om er samen uit te komen, spreken we van een geschil. Bijvoorbeeld wanneer uw klacht volgens u niet naar tevredenheid is afgehandeld.

  • U kunt een geschil voorleggen aan de geschillencommissie. De geschillencommissie gebruikt het Reglement Geschillencommissie Eigen Haard om een geschil te beoordelen. 

    Voldoet uw klacht aan alle criteria?

    • Beschrijf in een brief of e-mail duidelijk wat uw klacht is. Stuur deze, samen met eventuele bewijsstukken, naar de geschillencommissie
    • Zorg dat uw naam, adres en telefoonnummer duidelijk in de brief of e-mail staan. De geschillencommissie bekijkt of uw klacht voldoet aan alle criteria van een geschil
    • Ook kijkt de commissie of de klacht bij de juiste instantie is ingediend. Als dit niet zo is, krijgt u daarover bericht

    Alleen schriftelijke klachten

    De geschillencommissie behandelt alleen schriftelijke klachten.

    Geschillencommissie

    Postbus 67065

    1060 JB Amsterdam

  • Nee. Alleen huurders, ex-huurders, woningzoekenden of (leden van) een bewonerscommissie kunnen een geschil voorleggen.

    Probeer er samen met ons uit te komen

    Probeer er eerst samen met ons uit te komen. Als dat niet lukt, kunt u een klacht aanmelden als geschil.

  • Onderzoek en mondelinge hoorzitting

    Voldoet uw klacht aan alle criteria van een geschil? Dan stelt de geschillencommissie een onderzoek in. Dat onderzoek gebeurt onder meer tijdens een hoorzitting. Daar mag u uw klacht mondeling toelichten. Bij deze hoorzitting kunt u, of degene die u hebt gemachtigd, zich laten bijstaan. Bijvoorbeeld door een expert.

    Hoor en wederhoor

    Bij de behandeling van geschillen past de geschillencommissie ‘hoor en wederhoor’ toe. Dat betekent dat ook wij onze kant van het verhaal mogen vertellen. De geschillencommissie probeert de partijen soms tot een ‘minnelijke schikking’ te bewegen om ervoor te zorgen dat we er samen uitkomen.

  • De Geschillencommissie is geen 'rechter', maar adviseert onze Raad van Bestuur. Op basis van een advies neemt de Raad van Bestuur een beslissing. De geschillencommissie is onpartijdig en behandelt alle binnengekomen stukken strikt vertrouwelijk. 

    Leden geschillencommissie

    De Geschillencommissie bestaat uit 3 leden. Eén lid wordt voorgedragen door de Raad van Commissarissen, één lid wordt voorgedragen door Huurdersfederatie Alert, en één lid komt van buiten Eigen Haard. Alle leden worden benoemd en ontslagen door de Raad van Bestuur van Eigen Haard.

Hulp nodig?

We helpen je graag verder

Chat met ons