Manager Dagelijks Onderhoud

36 uur Solliciteer

Als manager Dagelijks Onderhoud heb je een passie voor het effectief invullen en uitvoeren van het dagelijks onderhoud, helemaal in samenwerking met onze uitvoeringspartners. Heb je daarnaast ervaring met het continu verbeteren van processen én wil je iets bijdragen aan het woongeluk van mensen in Amsterdam en omstreken? Dan drinken wij graag een kop koffie met jou!

Wij zijn Eigen Haard, en met 56.000 woningen zijn we één van de grootste woningcorporaties van Nederland. Nu zijn wij binnen de divisie Vastgoedbeheer op zoek naar een Manager Dagelijks Onderhoud.

De afdeling Dagelijks Onderhoud: 

Binnen Vastgoedbeheer werken we iedere dag samen aan de instandhouding en het verduurzamen van ons bezit: wij staan voor woningen van goede kwaliteit. Dat willen we bereiken met tevreden huurders en medewerkers en we zoeken de balans tussen kwaliteit en onze uitgaven. Dit willen we steeds een stapje beter doen. Daarvoor hebben we als MT binnen de afdeling Vastgoedbeheer de volgende drie kernpunten opgesteld om op te verbeteren: 

  1. Met goede data hebben we onze (lange termijn) opgave in beeld
  2. Slimmer Samenwerken met onze uitvoeringspartners (vanuit robuust inkoopproces) 
  3. Wij zijn één Vastgoedbeheer (en werken actief samen met de andere divisies) 

We hebben ervoor gekozen ons bezit van 56.000 woningen onder te verdelen in twee werkgebieden. Deze vacature gaat over de invulling van de manager Dagelijks Onderhoud Regio 1/2, wat neerkomt op Amsterdam West/ Nieuw-West/ Centrum.

In deze functie ben je lid van het MT en vanuit die rol (mede)verantwoordelijk voor het verder vormgeven van bovenstaande speerpunten en daarmee Vastgoedbeheer klaar te maken voor de toekomst. Daarnaast zet je je met je afdeling in voor het realiseren van een effectieve invulling en uitvoering van het dagelijks- en mutatieonderhoud. Dit betekent primair de huurders op een zo goed mogelijke manier helpen met hun vragen: reparatieverzoeken, mutaties en ZAV (zelf aangebrachte voorzieningen).  

In 2022 zijn wij de samenwerking aangegaan met onze ketenpartners. Per gebied werken wij samen met een selecte groep uitvoeringspartners die ons ondersteunen in de uitvoering. Met deze ontwikkeling zijn de opzichters in een meer regisserende rol gaan werken als Kwaliteitsregisseurs, waarbij het verbinden van de verschillende stakeholders (huurders/BC, interne collega’s, uitvoeringspartners) één van hun kerntaken is geworden. We zitten nog middenin deze procesverbetering en jij zult deze als manager actief verder begeleiden. Dit is immers naast een procesverandering ook een cultuurverandering: hoe werken we in vertrouwen en gezamenlijkheid met onze aannemers aan het realiseren van onze uitdagende doelstellingen? Het is dus van belang dat deze ketensamenwerking goed wordt ingericht.

Bij de operationele aansturing heb je ondersteuning van drie teamcoördinatoren (TC Mutatie Onderhoud, TC Dagelijks Onderhoud en TC Vaklieden). Zo kun jij je focussen op de te maken verbeterslagen en op je rol bij de Tactische afstemming binnen het gebied (Tactisch Gebiedsteam). 

Dit is wat je gaat doen:  

  • Jij geeft leiding aan de afdeling Dagelijks Onderhoud regio 1/ 2 (40 medewerkers) en jij zorgt samen met de 3 teamcoördinatoren voor een prettig werkklimaat en een open cultuur;
  • Jij loopt voorop in de nieuwe manier van samenwerking richting onze aannemers: vanuit reflectie, samen leren en in vertrouwen; 
  • Jij bouwt verder aan goed functionerende buurtteams; 
  • Je bent verantwoordelijk voor het resultaat van de afdeling, stelt afdelingsplannen en beleid op, waarmee richting wordt gegeven aan doelstellingen, activiteiten en werkwijzen; 
  • Je bent procesbeheerder voor Mutatie Onderhoud voor alle werkgebieden; jij bent hierbij gericht op het continu verbeteren van de processen; 
  • Je monitort de samenhangende processen binnen (en buiten) de afdeling en stuurt deze aan, zodat voortgang en kwaliteit hiervan zijn geborgd; 
  • Je bent je bewust van de ontwikkelingen op het gebied van digitalisering, automatisering en data gedreven werken en de mogelijkheden/ kansen die dit biedt voor het verbeteren van de dienstverlening van jouw afdeling; 
  • Jij vertegenwoordigt de afdeling Onderhoud binnen de organisatie, behartigt de belangen van jouw medewerkers intern en stimuleert hen in hun persoonlijke ontwikkeling; 
  • Je zorgt voor een optimale personele bezetting van de afdeling, in kwaliteit en kwantiteit; 
  • Je bouwt aan een sterk en relevant netwerk, zowel intern als extern.  


Zo ziet onze ideale kandidaat eruit

  • Jij beschikt over hbo/ hbo+ werk- en denkniveau en bij voorkeur een opleiding in technische richting; 
  • Je kunt de impact van concrete ontwikkelingen (bijvoorbeeld ervaringen van huurders) vertalen naar de aanpassing van beleid en verbetering van operationele processen; 
  • Jij hebt ervaring met het organiseren en verbeteren van in- en externe samenwerking, ervaring met ketensamenwerking is een pré;
  • Je bent een verbinder pur sang en zoekt de verbinding zowel in- als extern. Dit doe je niet alleen, je neemt het team en individuele medewerkers hierin mee en spreekt hierin ook dezelfde ‘technische’ taal;
  • Je hebt affiniteit met het digitaliseren en automatiseren van processen en het data gedreven werken; 
  • Vanuit deze beschikbare data ben je in staat om met jouw analytisch vermogen te zien wat er gebeurt en wat we kunnen verbeteren;
  • Je geeft medewerkers vertrouwen, hebt oog voor de mens en neemt hun input serieus. Je investeert in zelfoplossend vermogen, maar als het nodig is, durf je knopen door te hakken; 
  • Je bent organisatiesensitief, d.w.z. je herkent, begrijpt en doorziet de samenhang en verhoudingen binnen de organisatie en houdt daar rekening mee; 

De voordelen van werken bij Eigen Haard: 

  • Een aantrekkelijk salaris (binnen schaal L van de cao Woondiensten: €4.600 -  €6.391,- op basis van een 36-urige werkweek) 
  • Een vaste eindejaarsuitkering van 6% 
  • De mogelijkheid om hybride te werken en je werkuren flexibel te verdelen (bijv. 4x9)
  • Een persoonlijk opleidingsbudget 
  • Sportfaciliteiten op kantoor 
  • Ruimte om jouw ideeën te verwezenlijken 
  • Je draagt bij aan woongeluk in de metropoolregio Amsterdam.

Drie dingen die je moet weten over Eigen Haard: 

  1. Wij zijn een Amsterdamse organisatie, en zetten ons met hart en ziel in voor het woongeluk van iedereen in de stad en de wijde omgeving. 
  2. Wij willen graag beter worden in wat we doen, en we helpen jou dus ook om beter te worden in jouw werk. 
  3. Wij proberen ons zoveel mogelijk in te leven in onze klanten, zonder daarbij het belang van de organisatie uit het oog te verliezen. 

 

Klinkt dat goed? 

  • Solliciteer dan nu via onderstaande button.
  • Je kunt je brief richten aan Frans van de Kerkhof, directeur Vastgoedbeheer.

 

Liever eerst nog wat meer informatie? 

  • Neem dan contact op met Frans van de Kerkhof via tel.nr. 06 50843189; 
  • Of bel met Susan Saracino of Marjoleine Heida van de afdeling HR/ Werving & Selectie via 06 51341183 of mail naar solliciteren@eigenhaard.nl als je vraag betrekking heeft op de sollicitatieprocedure. 

 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.