Manager Digitalisering & Informatievoorziening

36 uur- Amsterdam

Ben jij graag de verbindende factor tussen verschillende stakeholders én wil je iets bijdragen aan het woongeluk van mensen in Amsterdam en omstreken? Dan willen wij je graag spreken! Eigen Haard, gevestigd in Amsterdam, is met 56.000 woningen één van de grootste woningcorporaties van Nederland. Zij bedient de metropoolregio Amsterdam.

Klik hier om te reageren op deze vacature. 

Verantwoordelijkheden

Als Manager Digitalisering & Informatievoorziening is jouw belangrijkste opdracht het sturen, begeleiden en coachen van de afdeling Informatiemanagement & Processen in de digitale transformatie die Eigen Haard heeft ingezet. Met als doel de informatievoorziening van Eigen Haard ten behoeve van de verschillende bedrijfsprocessen te optimaliseren. Inhoudelijk gezien doe je dit door de inzet van (innovatieve) IT-toepassingen voor een optimale aansluiting van het proces- en applicatielandschap op de bedrijfsvoering, het realiseren van een eenduidige business architectuur met bijbehorende projectarchitectuur en door de inrichting van organisatie brede data governance. Tegelijkertijd zal er veel aandacht uit moeten gaan naar het begeleiden van de 2 IT-leads (direct reports) bij het sturen op gedragsverandering van medewerkers en de verandering in de samenwerking met andere afdelingen. Een logisch gevolg van de digitale transformatie die organisatie breed is ingezet.

Je bent - met het team - verantwoordelijk voor de IT-dienstverlening aan Eigen Haard en voor de digitale transformatie die Eigen Haard organisatie breed heeft ingezet. Het is aan jou om de activiteiten van de afdeling I&P in lijn te brengen met de bedrijfsstrategie, digitaliseringsvisie, strategische keuzes, veranderingen in de bedrijfsvoering en uitkomsten van audits van Eigen Haard, maar ook met veranderende externe omstandigheden zoals wet- en regelgeving en technologische ontwikkelingen. Dit betekent onder meer: continue verbetering van processen, sturen op basis van portfoliomanagement, meten en verbeteren van de performance van IT, portfoliomanagement, afstemmen van demand en supply en gericht inzetten van externe dienstverleners ten behoeve van de doelstellingen.

Context

De manager Digitalisering & Informatievoorziening geeft leiding aan de afdeling Informatiemanagement & Processen (I&P), bestaande uit ongeveer 40 fte. Deze zijn verdeeld over drie teams: het Klantteam (verantwoordelijk voor ‘running the business’ richting de bedrijfsonderdelen), het Productteam (verantwoordelijk voor ontwikkelen en introduceren van nieuwe technologieën en innovatie) en het Supportteam (ondersteuning door direct reports). 2 van deze teams worden aangestuurd door IT leads waar jij leiding aan geeft (het MT I&P). Je maakt daarnaast onderdeel uit van het directieteam van Eigen Haard, bestaande uit 4 directeuren en 5 stafmanagers. Zelf rapporteer je aan de bestuursvoorzitter van Eigen Haard.

 Naast jouw rol als manager van de afdeling en in de directie heb je ook een belangrijke externe verantwoordelijkheid. Eigen Haard maakt onderdeel uit van SWEMP, een samenwerkingsverband van 5 corporaties. De corporaties binnen SWEMP hebben ervoor gekozen om samen te werken vanuit één gemeenschappelijke IT-doelarchitectuur. Op basis hiervan ligt er een gezamenlijke projectenkalender. Daarnaast hebben de organisaties delen van de IT-dienstverlening in een gezamenlijk contract uitbesteed aan één leverancier. Er is daarom sprake van een intensieve samenwerking met je collega's van de andere SWEMP-corporaties.

Functievereisten

  • WO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare, leidinggevende rol op het gebied van IT/IV, digitalisering en/of digitale transformatie;
  • Kennis van en ervaring met IT-outsourcing, leveranciers- en contractmanagement, regievoering (demand-supply) en verbetering van IT-performance en -processen;
  • Kennis van en ervaring met principes van proces-, project-, programma- en verandermanagement, Lean en Agile;
  • Een inspirerend persoon met een visie op digitale transformatie die middels sturing en coaching de (medewerkers binnen de) organisatie in beweging weet te krijgen;
  • Goed ontwikkelde communicatieve vaardigheden, in staat om met verschillende stakeholders een gesprek op niveau te voeren om tegelijkertijd de juiste snaar te raken;
  • Persoonskenmerken: samenwerkingsgezind, besluitvaardig, dienstverlenend en in staat om conceptueel en integraal te denken.

 Interesse?

Stuur een op - de functie toegespitst - CV en motivatiebrief toe aan Kelly van der Heijde via kelly.vanderheijde@vka.nl. De reactietermijn is tot en met 31 januari a.s. Je ontvangt binnen 2 werkdagen een reactie op jouw sollicitatie. Voor vragen kun je telefonisch contact opnemen via 079 – 368 10 00.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.