Wij verhuren

Over de huur

“Wij kozen er voor om de huur bij een opzegging nauwelijks te verhogen voor nieuwe huurders.”

De huur van al onze huurwoningen samen heet de huursom. Ook in 2018 mag de huursom van alle sociale huurwoningen maximaal 1% + inflatie stijgen. Zo kunnen wij zelf kiezen wanneer en van welke woningen wij de huur verhogen. Of verlagen. Als alle huren samen maar niet boven de huursom uitkomen. Er zijn een paar uitzonderingen:

• De huurverhoging mag voor huurders met een inkomen onder € 41.056 nooit hoger zijn dan 2,5% + inflatie
  • Huurders met een inkomen boven € 41.056 mochten in 2018 boven de 2,5% + inflatie een extra huurverhoging van 1,5% krijgen. Met uitzondering van gepensioneerden en gezinnen vanaf vier personen.

Huurverhoging

Wij kozen ervoor om de huur bij een opzegging nauwelijks te verhogen voor nieuwe huurders. Maar de verhoging voornamelijk door te voeren tijdens de jaarlijkse huurverhoging. Ook dit doen we beperkt en afhankelijk van het inkomen. Om schrijnende gevallen een vangnet te geven, ontwikkelden we - samen  met onze huurdersvereniging Alert - een maatwerkregeling.