In prettige buurten

Wij verkopen voor de buurt

“Dit jaar verkochten we 46 bestaande woningen waarvan we 50% hebben verkocht aan doorstromers.”

Wij verkopen onze woningen met voorkeur aan doorstromers. Zo zorgen we voor beweging op de krappe woningmarkt in ons werkgebied. De leeg gekomen huurwoningen verhuren we vervolgens weer passend aan de primaire doelgroep. Dit jaar verkochten we 46 bestaande woningen waarvan we 50% hebben verkocht aan doorstromers. Wij verkopen alleen in buurten waar de leefbaarheid een impuls nodig heeft. Of waar afspraken met de gemeente zijn over MGE (Maatschappelijk Gebonden Eigendom) woningen.

Om verkoop aan beleggers tegen te gaan, hanteren we nu zelfbewoningsplicht en het anti-speculatie beding. Zelfbewoningsplicht houdt in dat de koper in de koopakte laat vastleggen dat hij of zij de intentie heeft om het aangekochte zelf te gaan bewonen. Een anti-speculatiebeding opleggen betekent dat de koper gedurende de afgesproken termijn de woning niet mag doorverkopen of verhuren. Komt de koper deze afspraken niet na, dan moet hij of zij een boete betalen.

Tevens zijn dit jaar de dure huurprojecten Intermezzo (Amsterdam) en  Pur Sang (Almere) overgedragen aan beleggers.