Samen verduurzamen

“We verbeteren woningen, zodat ze zuiniger zijn. Goed voor het milieu én de portemonnee van onze huurders. ”

Samen Verduurzamen. Het motto waaronder we samen met onze bewoners werken aan minder energieverbruik en een schoner milieu. Om zo bij te dragen aan een schonere wereld voor nu en later. We hebben de laatste jaren veel geïnvesteerd in renovaties. Toch hebben we nog steeds veel woningen met een relatief laag energielabel, Die willen we nu versneld wegwerken. Met het project SAVE maken we extra vaart. SAVE draait om drie vormen van besparen: energie, geld en milieu. Een lager energiegebruik is goed voor het milieu en goed voor de portemonnee van onze bewoners. En verduurzamen zorgt ook vaak voor meer comfort in de woning.  Want woningen zijn meteen een stuk comfortabeler.

Grote stappen

We zetten grote stappen. We verduurzaamden in 2017 - boven de verduurzaming binnen renovaties en onderhoud - 802 woningen extra.  En de komende jaren volgen er minimaal 9.000. Inderdaad, we doen dit samen met onze bewoners. Zodat zij weten wat er gebeurt in de woning en hoe zij kunnen bijdragen aan een beter milieu. En natuurlijk hoe zij ervan profiteren. Want samen verduurzamen is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor de portemonnee. En het wooncomfort! De huuraanpassing is altijd de helft van wat er te besparen valt. Dus als door de maatregelen berekend is dat de energierekening € 10 per maand daalt, dan is de huuraanpassing € 5.

Beginnen bij de meest verslindende woningen

We beginnen bij woningen met een E-F-G-label. De meeste projecten liggen nu in de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer. Zoals het project Van Heuven Goedhartlaan in Amstelveen, met 400 woningen.

Isoleren en ventileren

We isoleren die woningen die niet goed geïsoleerd zijn. En bij isolatie hoort goede ventilatie zodat de woning fris en gezond is en je het meeste energie bespaart.

Energie opwekken

In veel gevallen kunnen we via zonnepanelen en zonnecollectoren duurzaam stroom en warmte opwekken. Woningen en gebouwen worden zo kleine energiecentrales.