Stakeholdersdialoog

“In de stakeholdersdialoog onderzochten we hoe we samen structureel op migratie kunnen inspelen.”

Elk jaar organiseren wij een dialoog met onze belanghebbenden over een specifiek thema. Dit jaar over migratiestromen en hoe corporaties en haar partners daarmee om kunnen gaan.

In de stakeholdersdialoog onderzochten we hoe we structureel op migratie kunnen inspelen.Inspelen op migratiestromen

Al eeuwen is Nederland een migratieland, onze steden zijn continu in beweging. Amsterdam is “Een stad van komen en gaan”. Toch laten we ons regelmatig overvallen door noodsituaties en hebben we het al snel over een vluchtelingencrisis. We lijken steeds opnieuw het wiel uit te vinden. In de stakeholdersdialoog van 2016 onderzochten we hoe we gezamenlijk en structureel op migratie kunnen inspelen. Zodat opvang, huisvesting en integratie in ons handelen wordt verankerd.

Inspiratie en discussie, verzameld in een online magazine

Tijdens de dialoog in Museum Het Schip hebben verschillende sprekers ons geïnspireerd. En hebben we gediscussieerd over dit thema. Daarover en meer leest u in dit online magazine.